Вести

Чучковић и Вранешевић представили нови модел унапређења система градског превоза

Данас је у Градској општини Обреновац представљен нови модел унапређења система градског превоза који ће бити у примени од 1. октобра ове године.

Председник Градске општине Обреновац Мирослав Чучковић рекао је да су све сугестије и примедбе општине уважене.

- Са задовољством могу да обавестим обреновачку јавност да је урађена озбиљна анализа и да су све наше сугестије и примедбе уважене од стране Скупштине града Београда. Направљен је јединствен саобраћајни систем и биће исправљене све нелогичности које су постојале у претходном периоду. Што се тиче општине Обреновац, те нелогичности су биле врло јасне. Имали смо ситуацију да су цене градског превоза од Обреновца до Београда биле и до три пута скупље него цене градског превоза од Сурчина до Београда, иако је километарски Сурчин удаљенији. Имали сте, са друге стране, да су грађани Барича или Мале Моштанице имали три пута скупље карте него грађани Умке или Руцке, само неколико стотина метара од њиховог насеља. То су ствари које ће бити исправљене новим системом и те ствари ће бити директно дефинисане у јефтинијим картама. На тај начин ће се исправити дугогодишња неправда да су грађани рубних општина били грађани другог реда по свим питањима. И по добијању средстава за изградњу инфраструктуре и по питању цена услуга, а највише цене превоза. За нас је јако значајно да је ова иницијатива грађана ишла преко Српске напредне странке до Скупштине града Београда и на тај начин се глас грађана уважио. Директна последица је да ће цена превоза од првог октобра бити далеко нижа. Значајно нам је да грађани осете децентрализацију, а то значи ниже цене услуга, јефтинији порез и све оно што је суштина живота у насељима која су и по 40 километара удаљена од Београда. Потпуно је јасно је да квалитет живота људи који живе у Обреновцу на нижем нивоу него оних који живе на Врачару или Теразијама и да се сада та дугогодишња неправда исправља. У овом тренутку не постоји већа синхронизација и јача веза са Скупштином града Београда. Велики број људи одлази за Београд сваког дана и ми им овако помажемо да тај вишак средстава који им остане од превоза преусмере на неке друге животне потребе.

Заменик председника Градске општине Обреновац Мирко Вранешевић објаснио је како ће убудуће функционисати јавни превоз.

- Наша идеја није била само да радимо на смањењу цене превоза до Београда, него да комплетан квалитет превоза доведемо на једну норму и ниво који имају и наши суграђани из центра Београда. Од првог јануара сви превозници, уједно и Ласта, ће бити у обавези да имају аутобусе који су стари до пет година, да ти аутобуси имају клима уређаје, вај фај уређаје и бројаче путника. Такође, сви ти аутобуси ће имати камере чиме ћемо побољшати безбедност наших путника. У наредне две године интезивно ћемо радити, у сарадњи са Дирекцијом за јавни превоз и Секретаријатом за саобраћај, на томе да се путна стајалишта потпуно замене новим и да на линијама на којима до сада нисмо имали стајалишта добијемо нова. Постојаће могућност да грађани преко наше општине добију на увид и путем сајта Дирекције нову шему линија саобраћаја на територији целог града. Наши суграђани ће учествовати у креирању свог превоза. У пракси то ће значити да ако постоји реална потреба да се уведе или продужи нека линија, то ће се урадити.Такође, ако буде потребе да се појачају неке линије током шпица ми ћемо то и урадити.

Вранешевић се осврнуо и на нове цене превоза.

- Оно што највише занима наше суграђане јесте цена карти. Појединачних карти више неће бити, већ ће постојати временске карте ограничене на 90 минута. То значи да када купите карту и валидирате је на путу до Београда ви ћете моћи да даље ту карту користите и на линијама градског превоза. Имате могућност да уколико у 89. минуту преседате и валидирате вашу карту на некој од линија градског превоза, та карта ће вам практично важити и после истека деведесетог минута до краја ваше вожње. Цена те карте биће 179 динара. Грађани Обреновца су сврстани у трећу зону од постојеће четити, а с обзиром на то да већина наших путника користи превоз из треће у другу и прву зону, што подразумева сам центар града, имаће могућност да користи месечну маркицу. За запослене ће она коштати 3890 динара, за средњошколце и студенте ће бити 1410 динара, за повлашћене категорије биће 1890 динара. Подсећам да сви они који су старији од 65 година неће имати потребе да плаћају карту у превозу. Маркица важи за све зоне у целом граду. Што се тиче превоза у самом Обреновцу, карте ће такође бити временски ограничене на 90 минута и коштаће 89 динара. Хтео бих да нагласим да куповином маркице или временски ограничене карте путници добијају могућност вожње у све три зоне, осим ако се карта купи само за вожњу у трећој зони тачније у Обреновцу - прецизирао је Вранешевић.